کد خبر: ۵۶۰۲۱
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: معتقدیم نظارت اصناف از نظارت تعزیرات بهتر است. زیرا اصناف نسبت به صنف خود آگاهی بیشتری دارند و می‌توانند کم فروشی و گران‌فروشی را کنترل کنند.

اخیرا در تداوم اقدامات مختلف دولت برای کنترل بازار شب عید و ماه رمضان، معاون اول رئیس جمهور با برخی از صنوف دیدار داشت و با تاکید بر اینکه امروز هم حل مسائل و مشکلات اقتصادی کشور جز با همراهی و مشارکت بازار و بخش خصوصی میسر نیست، تصریح کرد که نظارت بر بازار و کنترل قیمت ها صرفا با اقدامات دولتی و برخورد های تعزیراتی ساماندهی نمی‌شود بلکه این خود بازاریان و اصناف هستند که با هماهنگی می‌توانند بر بازار به نحو مطلوب نظارت کنند و انتظار دولت از بازاریان این است که به ویژه برای عید نوروز و ماه مبارک رمضان نسبت به نظارت و کنترل قیمت ها توجه جدی داشته باشند.

همین صحبت‌ها باعث شد که برخی با تحریف سخنان مخبر مدعی شدند که دولت بازار را به حال خود رها کرده و به بازاریان سپرده است! حال با توجه به موضوعات پیش آمده به سراغ اصناف رفته و نظرات آنها را در این زمینه جویا شدیم .

اسدالله کارگر در گفت‌وگو  ایسنا با در پاسخ به این سوال که اصناف چگونه می‌توانند در تنظیم بازار شب عید به دولت کمک کنند و اساسا اصناف چه وظایفی در تنظیم بازار برعهده دارند؟ گفت: بخش خصوصی هر سال برای تنظیم بازار شب عید اقداماتی از قبیل دپوسازی و عرضه به موقع را انجام می‌دهد. دولت نیز در کنار بخش خصوصی اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی ادامه: معتقدیم نیازی به حضور دولت در بازار در شرایط عادی نیست، زیرا وقتی عرضه بیش از تقاضا باشد بازار تنظیم می شود. دولت باید زمانی ورود کند که کالایی کم است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه وسبزی تهران افزود:همچنین معتقدیم که نظارت اصناف از نظارت تعزیرات بهتر است. زیرا اصناف نسبت به صنف خود آگاهی بیشتری دارند و می‌توانند کم فروشی و گران‌فروشی را کنترل کنند.

کارگر تصریح کرد: هر چقدر فشار تعزیرات بیشتر شود ممکن است حساسیت ها بیشتر شود. اگر اصناف رقابتی عمل کنند قطعا برای بازار بهتر است. البته موافق این هم نیستیم که کلا نظارت دولتی نباشد.

به گفته وی  همه دستگاه های نظارتی باید مکمل هم و در کنار هم باشند.

کارگر در پایان گفت: بهترین کاری که دولت می‌تواند انجام دهد تامین به موقع کالاهای اساسی است و بعد از آن اصناف می‌توانند به صورت رقابتی وظیفه تنظیم بازار را انجام دهند.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها