کد خبر: ۵۵۸۰۹
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰
اگر دنبال اجاره سند باشید با گشتی کوتاه در شبکه‌های مجازی یا صفحات آگهی با انبوهی از جملات تبلیغی بالا مواجه می‌شوید که معمولا جملات مشترکی هم دارند.

اجاره سند به صورت قانونی برای دادگاه و تعزیرات، یکی از کسب‌وکارهایی است که می‌تواند برای صاحب سند ۱ میلیارد تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشد. البته اجاره سند تنها مربوط به آزادی یا مرخصی زندانی نیست. بسیاری برای دریافت وام بانکی و ضمانت ملکی یا رفع ممنوع‌الخروجی، استفاده‌های گمرکی و… به دنبال سند اجاره‌ای می‌روند.

در این حالت، شخص ثالثی که به او کارگشا گفته می‌شود، سند ملکی یا خودرویی خود را به عنوان اجاره وثیقه در دادگاه ارائه می‌دهد. ریسک ماجرا آنجاست که با هر گونه تعلل مجرم در اجرای تعهدات، وثیقه به نفع دادگاه ضبط می‌شود، اما در صورت رفع این ریسک می‌توانید برای اجاره یک سند ۶ دانگ از ۱ میلیارد تومان تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب کنید. این کار آنقدر قانونی است که بسیاری از دفاتر وکالتی با دریافت درصدی حق الوکاله برای اجاره سند شما پیش قدم می‌شوند و برای جرایم واسط اجاره دهنده و اجاره‌کننده سند می‌شوند.

اجاره سند را از ما بخواهید!
«تامین انواع سند برای وثیقه در تهران و شهرستان‌ها/ اجاره سند را از ما بخواهید/سند اجاره‌ای برای زندانی دادگاه و تعزیرات کلیه استان‌ها، با ۱۵ سال سابقه کار/ما خدمات بسیاری را در راستای اجاره سند و اجاره وثیقه به شما میدهیم/ هزینه‌ اجاره سند از۱۰ تا ۲۰ درصد میزان وثیقه و… »

اگر دنبال اجاره سند باشید با گشتی کوتاه در شبکه‌های مجازی یا صفحات آگهی با انبوهی از جملات تبلیغی بالا مواجه می‌شوید که معمولا جملات مشترکی هم دارند.

با یکی از آنها تماس می‌گیرم و شرایط اجاره سند برای یک زندانی را می‌پرسم که یک میلیارد تومانی را می‌پرسم. علت درخواست مرخصی هم حضور پدر در عروسی تک دخترش است. جوان پشت خط با خونسردی می‌گوید؛«برای این مبلغ سند ندارم. شماره یکی از همکارام رو می‌فرستم. اون می‌تونه جورکنه. هزینه‌ اجاره سند شهرستان ۱۵ درصد میزان وثیقه و اجاره سند تهران ۲۰درصد برای هر ساله. برای اجاره سند هم باید چک کارمندی و جواز کسب بدین و یکی از اعضای خانواده پشت چک رو امضا کنه.» وقتی از شرایط اجاره سند می‌پرسم: با بی‌حوصلگی می‌گوید؛ کیس‌ها با هم فرق داره. بستگی به وثیقه و زمان مرخصی داره. اما برای اجاره هم باید چک کارمندی با امضای دو کاسب جوازدار یا یک جواز کسب با امضای دو ضامن کارمند یا قولنامه ملکی با سفته و امضای کارمندی بیارید. سفته با امضای سه نفر از اعضای خانواده‌ هم لازمه.»

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها